Summa sidvisningar

torsdag 29 juni 2017

Jeanskjol av trasiga jeans

Örjan hade ett par trasiga jeans som var bortom all räddning. Jag tänkte att nu ska jag sy en kjol av detta och använda mesta möjliga tyg av de gamla jeansen. Lösningen blev volang i den där gamla 80-talstekniken när man sparar linningen på jeansen och syr på tyg på den.


Alla delar utklippta. 

Nåla och sy fast vecken i kjolen. Markera mitten och matcha den med linningens mittsömmar när den sys på. 

De smala tygremsorna använde jag för att göra volang. Det går åt rätt mycket till det så man fogar samman alla smala remsor 

Vecka och sy volangen 

Sy fast kjolen i linningen räta mot räta

Och sy på volangen. Jag behöll kanten rå för att jag gillade den effekten 

Too much ruffles... said no one ever!

Tadaaa


Kom att tänka på denna film när jag såg hur kjolen blev. De där superkorta kjolarna som var poppis i början av 2000-talet haha. Love it! "I'm a cool mom" 🙈






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar