Summa sidvisningar

måndag 5 maj 2014

dress med fjärilsärm

Sydde klart (OK har ej satt i hyskorna i kjollinningen) den här dressen idag istället för att träna karate. Inte bra... Men jag är glad! Kjolen är samma mönster (simplicity) som yllekjolen i ett tidigare inlägg. Toppen nålade jag på dockan av de trekantiga tygremsor som fanns kvar. Det är svårt att se på bilderna, men toppen har kimonoärm med öppning i sidan. Tyget liknar siden och jag lade in en kort foderkjol på grund av det tunna tyget.

Istället för att göra kjolen i fyra våder tog jag bort
sömsmånen och nålade mot vikt kant. 


På det här mönstret är sömsmånen inräknad.


Framifrån. Har inte lagt upp stadkanten i ärmen, 
tyckte fransen passade fjädermönstret i tyget.
Kjolen är mycket hög i midjan vilket ju passar tvådelad dress.

Bakifrån. Kommer lägga upp bättre bilder sedan. Kanske..

Rörig lägenhet och dressen på! Vem har tid att städa
när man kan ägna sig åt sina hobbies? Duuuh...

Här tycker jag man kan se ärmen bättre. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar