Summa sidvisningar

söndag 8 mars 2015

gamla spetsar på kvinnodagen

Köpte en klänning på H&M idag för 149 kr, tyckte den var snygg men kanske kunde hottas upp lite.
Fick ett gäng spetsdukar från en patient på ett tidigare jobb, och jag tycker om dem mycket men har inte rum för alla hemma (även om många finns lite runt om i vår lägenhet). Och kvinnodagen till ära tänkte jag att vad är inte mer passande än att använda dessa gamla spetsar till klänningen? Jag tänker att på var och en av alla virkade dukar finns (eller fanns) en kvinna som lagt ner sin tid på detta handarbete. Kanske virkade hon för att det var roligt, kanske för att det förväntades eller behövdes, eller kanske bara för att ta en paus i den annars så slitiga vardagen. När jag själv sätter mig framför symaskinen tänker jag inte på något annat än uppgiften. Timmarna flyger förbi, plötsligt blir jag yr i huvudet när jag inser att jag måste äta något. Handarbete är med all säkerhet, typ tillsammans med fysisk aktivitet, det bästa sättet att koppla av på.

Före - med katten såklart

Klippte isär en duk och sicksackade ändarna 


Sydde fast kragen på insidan så den kan vikas in om man inte känner för den. 
Sen lade jag upp klänningen lite.


 I övrigt kommer jag inte att önska er ett grattis på kvinnodagen eller något sådant, då jag inte tycker att det finns mycket att gratulera över att ha sämre rättigheter, men vill däremot avsluta med ett av mina favoritcitat:

                      "Feminism is the radical notion that women are people."






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar