Summa sidvisningar

torsdag 26 februari 2015

Hoodklänning

Då har jag sytt klart hooden. D var faktiskt mkt lätt (även om jag önskar jag hade varit mer noga med luvans form...). Använde mönstret för blusliv samt kjol i boken nedan och sammanfogade till en hel klänning. Sen tog jag ärmen och ökade i överkanten för att göra en puffärm. Klippte sedan till en ficka genom att mäta på en gammal hood. Detta tog uppskattningsvis 2,5 h totalt då fållar etc lämnas råa. Bandet av polyester bränns bara i kanten och kan ju bytas mot en annan färg för att liva upp. Tror tex lime skulle vara snyggt!

Boken. Innehåller grundmönster som man kan ändra som man vill. Fick den av min sambo i julklapp förrförra året :)

Kass bild men de tre översta mönstren använde jag. Ökade kjolen så den blev något mer utställd.
Återigen kass bild som ämnar visa hur jag sammanfogade mönstren...



Bystsnitt fram och sprund 

Sydde först kanterna sen sydde jag på den på mitten. Kan säkert göras på bättre sätt, typ innan man syr ihop sidsömmarna... Halvt bra att använda raksöm i detta tyg, men har ingen elastisk sådan och det blir finare med den jämfört med smala sicksacken (som man såklart använder till övriga sömmar). 

Kolla jag matchar min boll vilket sammanträffande! 

Puffärmar och små veck i på bakstyckets axelpartier. I övrigt inga inprovningar. 


Bandet och de vita ööööh champinjon-åtdragarna kommer från tygerket, joggingtyget från Olssons, 

Imorgon är det fredag och det blir grymt! 
Tjingeling! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar