Summa sidvisningar

tisdag 29 april 2014

Vårskjortan

Har sytt en till skjorta ifrån samma mönster som hipsterskjortan. Tänkte ju sy en lika i turkos men de hade ingen sådan färg i tygaffären, så jag föll istället för en ljusgul variant. Tyget är skjortpoplin från Italien och kostar 99 kr/m på Olssons. Knapparna kommer från Tygverket på Söder.

Här har vi det färdiga resultatet!


Gillar kombinationen rött och gult. Tycker det ser amerikanskt ut, kanske för att det
 påminner om snabbmat? Mmm...

Sydde oket med rutorna på diagonalen, vilket syns bättre på bilden nedan.


Annars lärde jag mig att sy fast knappar på maskin denna gång. Jag är rätt lat och brukar inte hålla på och bläddra genom instruktionsböcker för att förstå mig på hur något fungerar, utan jag brukar köra på det jag redan kan. Nu testade jag dock detta och det var ju så mycket snabbare... Provade även fållvikaren men det var stört omöjligt att få det att fungera. Fick lite av ett utbrott (kan få sådana när jag håller på och syr...) och tryckte ner pedalen till botten tillslut. Inte bra. Då övergick jag till att fixa fållen genom att pressa noga, vilket jag brukar göra. Kommer att testa fållvikaren igen när morsan är med och kan guida mig. Sambon lyckades något bättre än jag men där är det en bit kvar. Shit, vilken ointressant utläggning! 

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar