Summa sidvisningar

måndag 31 mars 2014

Julklänningen

Den här klänningen i storlek liten nålade jag igår och sydde sedan klart idag efter att ha varit på tygverket och köpt lite band. Tyget är i jersey. Det ser rosa ut på bilden men är mer rött i verkligheten. Bildkvaliteten är mycket dålig, antar att jag har något smuts på mobillinsen, men jag orkar inte ta om bilderna tyvärr...
Tycker den dolda dragkedjan blev mycket bra, utom allra längst ned, men det täckte jag med midjebandet. Misstaget jag gjorde var dock att sy midjebandet åt fel håll! Men det orkar jag faktiskt inte ändra heller, haha. Vi får se när jag lyckas lura hit en modell som kan prova klänningen! Tills vidare har vi Elsa.

Kjolen klippte jag i ett stycke genom att vika tyget ett par gånger


Lekte lite med bitarna som blev över för att se om jag skulle göra någon intressant krage...



...men det blev sedan axelbandslöst

Här har vi dolda dragkedjan. 

Och allt med ett litet filter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar