Summa sidvisningar

tisdag 25 mars 2014

Den rosa tennisklänningen

Sydde den här rosa klänningen för ca två år sedan. Tyget är piké i härligt Barbierosa. Det är också min egen design och jag utformade den via mönster som jag ritat tidigare som jag ändrade i via dockan. Nedan ser vi snygga Rebecka i klänningen - visst passar hon bra i rosa? Klänningen är i strl 34/36 och passar en kortare tjej eftersom jag hade jättelite tyg och den därför blev mycket kort! Annars är bildkvaliteten i mina inlägg inget vidare, men jag ska göra något åt detta sen. Just nu är jag glad att jag ens orkar blogga :). Lämna gärna er (konstruktiva) kritik i kommentarsfälten, I can take it!


Bystsnitten är vikta och ej sydda. 

Kjolen består av fyra delar för extra vidd och rörelsefrihet. 
Egentligen borde män också spela tennis i kjol - eller hur?
Och så klänningen på en verklig modell i juni.
Längtar till sommaren när jag ser detta! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar