Summa sidvisningar

lördag 22 mars 2014

Att låta tyget tala

Förra födelsedagen fick jag en prenumeration på den helt fantastiska mönstertidningen Ottobre av min sambo. Ottobre är prima finsk design. Deras styrkor är att de gör tidlösa mönster som passar alla kroppar. Det är också inte så svårt att sy deras kläder. Jag ska lägga upp två av de designer som jag hunnit med att sy ifrån tidningen hittills.

Ottobre Design Höst 2012

Sen fick jag också ett rätt så fult tyg. Ribbad rosa trikå... Men min stora idol Tim Gunn har alltid sagt att man ska låta tyget tala till en, varför det hela mynnade ut i en 90-tals poloklänning med halterneck. Denna sydde jag på overlocken, efter att ha nålat på dockan. Det hela gick mycket snabbt och klänningen är så himla skön, men ändå elegant. Som en uppgraderad variant av one piece! 

Klara klänningen


Här ska den knäppas. Pinsamt nog har jag inte sytt klart den ännu...

Trevlig lördag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar